Thursday 20 October 2011

Bila penyelia selalu busy siri 2..


.... flashback ....

Alang-alang dah naik tingkat 4 (walaupun guna lif)
Saja jenguk2 pejabat dekan dengan harapan dapat jumpa s/u nya
“Kalau di bilik bawah xda, mesti kat pejabat atas ni ada”.. cuba pujuk hati sendiri =)
Tindakan yang sama di lakukan

 ketuk pintu
 bagi salam
 pulas tombol

-
-
-
APA YANG BERLAKU???
-
-
-
-
doa dalam hati " ya Allah, permudahkan segala urusanku.. pertemukan aku dengan penyeliaku walaupun sejekap "..
perlahan2 tombol pintu dipulas..
ketat, huhhhhhhhhhh.... kunci..
dengan ketinggian yang ada aku intai melalui ruangan kaca yang ada pada pintu...
sah.. memang keadaan bilik menunjukkan tanda2 tidak berpenghuni..
sedih..
hanya senyuman tawar mampu dilemparkan..
sabar...
langkah demi langkah di atur menuju kedalam lif..
button turun ditekan... aras 1
-
-
-
-
dalam lif ...... otak ligat menyusun langkah kaki selepas ini..
"ting".. aras 3 
lif berhenti seseorang masuk
"ting".. aras 2
sekali lagi lif berhenti...
pintu terbuka...
aku memandang lantai menundukkan pandangan..
tidak mahu sesiapa dapat mengesan riak-riak kekecewaan pada wajah..
sunyi....
masing-masing menunggu untuk sampai ke aras 1
-
-
-
-
"ting" aras 1
pintu terbuka...
memandang sekeliling...
Masyaallah... penyelia disebelah..
kenapa aku tidak sedar tadi?
hati kembali berbunga..
Alhamdulillah. doa dikabulkan...
perjumpaan yang sekejap digunakan untuk progress tesis seterusnya...
-
-
-
BUT,
" tak puas hati sebab jumpa sekejap ja  "
hmmm itu lah penyelia saya... selalu sibuk.. 

- buat ja yang terbaik untuk report tesis - ",

No comments:

Post a Comment