Saturday 17 September 2011

Dialog kami

salam... hai, menjengah lagi aku di sini.. terasa gatal tangan untuk menaip D'keyboard lagi.. tentang apa? tentang sebuah dialog yang sentiasa membuatkan aku tersenyum sendiri.. entry kali ni ada tajuk tak? Ada... aku pun bantai ja tajuk kali ni yang on the spot berlegar-legar di kepala.. aku namakan entry kali ni "DIALOG KAMI"..

tarikh : ingat-ingat lupa
hari : law aku ingat tarikh mesti aku ingat harinya (refer kalendar jugak)
masa : yang pasti sebelum malam
tahun : 2011
tempat : dia di tempatnya dan aku di tempatku
medium perantara : yahoo massenger

berikut adalah antara butiran dialog antara kami:

     Dia : duk mana?
     Aku : Perak.
     Dia : ooo ingat Kuching.
     Aku : aah Kuching tempat lahir.
     Dia : ooo ingat Kota Bharu.
     Aku : Kota Bharu tempat menetap.
     Dia : ooo ingat Seremban tadi.
     Aku : Seremban tempat berpraktikum.
              (belum sempat dia bertanya lagi)  Tanjong Malim tempat belajar.
     Dia :  ya dah tau.
     Aku : huh.......

...... dan panjang lagi dialog kami itu antara yang melekat di minda.. terdetik di hati aku selalu kenakan orang tapi sejak2 ni asyik aku ja yang terkena..

No comments:

Post a Comment